Cześć!
Polecicie mi inne hiszpańskie horrory w klimacie "Oczu Julii"? :)
Pozdrawiam i z góry dziękuję za sugestie :)
Hej:)
Moje ulubione hiszpańskie horrory/thrillery to:
- Sierociniec
- Cień nieobecnej (kostiumowy! Goraco polecam)
- Dziwny lokator
- Wspomnienia upadłego anioła
- Sztuka umierania
- 99.9
Moze sobie jeszcze cos przypomnę:)
Jeszcze: "Nieobecni" (Ausentes) i "szepty w mroku" (ten drugi, to co prawda koprodukcja Francuzów i Rumunów, ale wg mnie klimat bardzo zblizony do hiszpańskich horrorów).
Jeszcze sobie przypomniałam trzy hiszpańskie - Ciemność,Hypnos i Kręgosłup diabła.
Na HBO2 w piątek 28 sierpnia ma być hiszpański thriller Sprawa z przeszłości.Nie oglądałam go jeszcze ale recenzje są pozytywne.
Jeśli już mówimy o ameryce południowej, to Mientras duermes. Klimat jest skrajnie inny, ale warto zobaczyć.
Coś ode mnie:
Porzuceni (2006)
http://www.filmweb.pl/film/Porzuceni-2006-181732
Delikatna (2005)
http://www.filmweb.pl/film/Delikatna-2005-181683
Inni (2001) - thriller
http://www.filmweb.pl/Inni
myślę, że godny uwagi jest również film "labirynt fauna", który zapoczątkował falę hiszpańskich dreszczowców na ekranie kin. ciekawy, z innej bajki. oczywiście wszystkie poprzednio wymienione są równie świetne.
Czytałam że hiszpańskie kino grozy zapoczątkował film z 1944roku "Wieża siedmiu dzwonników" ale nie mogę go nigdzie znaleźć.
być może :) miałam tutaj na myśli filmy na polskim ekranie i wyłącznie w odniesieniu do produkcji Guillermo del Toro.
A co do tego filmu to nie słyszałam o nim nigdy.
do proszeotwarte - tak,masz rację.A "wieża siedmiu dzwonników" występuje też jako "Wieża siedmiu garbatych" reżyser-Edgar Neville.Na filmwebie jest podany gatunek-thriller,komedia,fantasy,tak że sama już nie wiem co to za film.
Ja polecam "Sierociniec" genialny jak dla mnie ;). Belen Rueda grała jeszcze w oscarowym filmie "W stronę morza" co prawda nie jest to horror a dramat ale płakałem jak małe dziecko, więc również polecam bo wart obejrzenia i wpływa na życie widza niewątpliwie ;) "Wyspa Zaginionych" trzyma w napięciu. I koniecznie zobacz kilka filmów, w których grała Geraldine Leigh Chaplin, bardzo wyrazista aktorka :)
ja w ogóle polecam wszelkiej maści azjatyckie kino grozy - jestem od jakiegoś czasu gorąca fanką tego kina ;) także polecam Wam gorąco!!!! :D pozdrawiam :)
oj bardzo dużo tego :)))) np.
- Opowieść o dwóch siostrach
- Reinkarnacja
- Wizje
- Infekcja
- Kara
- Ju-on 1 i 2
- Od-rodzenie
- Koszmar
- Wiolonczela
- Czerwone pantofelki
- dziennik zbrodni
- Nagranie
- Red eye
- Gin gwai (to już znasz)
- Telefon ('Pon")
- Akacja
- Lalkarz
- "Dusze"
-"P"
jeszcze dzieła Dario Argento - tez uwielbiam - szczególnie trylogię - Suspiria - Inferno (poluje na ten film, jeszcze nie znalazłam :/ ) - Matka łez
Ogromna dawka emocji :)))) Kino grozy najwyższej próby :D
Szukam właśnie Pon i nawet z angielskimi napisami, choć mój English is poorly.
Ogólnie kino azjatyckie i hiszpańskie (lub iberyjskie) ma swój niepowtarzalny klimat.
A jego ciężar potrafi przycisnąć na kilka dni od seansu.
widział ktoś może film, na 99% hiszpański, nastolatka z ojcem(?) pojechała do jakiegoś domku w lesie, by go odremontować. w nocy, dziewczyna usłyszała hałas na piętrze, zabili ojca a dziewczyna ukrywała się po domu przed 'cokolwiek to było'? film kończy się tak, że to ona miała coś z głową. zna ktoś tytuł?
Prawdopodobnie to ten tytuł, z tym, że to urugwajska produkcja:
http://www.filmweb.pl/film/Casa+Muda%2C+La-2010-558959
A może... choć z trochę innej strony - Tańcząc w ciemnościach - Larsa Von Triera, choć chyb anie pasuje tu, bo to nie thriller, raczej dramat psychologiczny - ale wątek ślepoty jest.
Ta produkcja to typowe wykonane na 10 giallo. Widziałem polecałaś produkcje Dario Argento, ogólnie Suspiria jest jego najlepszym filmem jaki widziałem, Inferno - porównywać do Suspiri nie ma co, ale film nie najgorszy a Matki Łez nie widziałem jeszcze. Jednak w tym temacie raczej wypadałoby by polecić jego inną trylogię klasykę gatunku giallo - Ptak o kryształowym upierzeniu, Kot o dziewięciu ogonach i Cztery muchy na szarym aksamicie. Może dla kogoś kto to kiedyś przeczyta to bluźnie i piszę herezje, ale jak dla mnie Oczy Julii jest zdecydowanie zdecydowanie lepszym filmem od całej wcześniej wspomnianej trylogii. Niemniej klasykę trzeba znać i jak najbardziej warto zobaczyć dlaczego i skąd takie dziwne tytuły :)
Dobry trop z tym giallo; mam słabość do tego gatunku, a szczególnie do filmów Argento. Aż mnie dziwi, że nie wymieniłeś Profondo Rosso (Głęboka Czerwień), czy Phenomena.
Ja od siebie dorzucę jeszcze film Trup z 2012r. , w którym również gra Belen Rueda.
Filmy sygnowane nazwiskiem Guillermo del Toro " Nie bój się ciemność" co prawda nie hiszpańskie ale godny uwagi, "Labirynt Fauna", "Sierociniec" bez wątpienia, "Trup" z Belén Rueda w roli głównej,