Jakie filmy Johna uważacie za najlepsze ? Prosze wymieńcie je tu w formie od najlepszego do najgorszego,tworząc prywatyny ranking.
Afrykańska królowa, Skarb Sierra Madre, Skłóceni z życiem, Noc Iguany, Sokół maltański, Ucieczka do zwycięstwa, Asfaltowa dżungla, Człowiek, który chciał by królem, Moby Dick itd.
Nie znam znam reżysera, który ma aż tyle takich arcydzieł.
Człowiek którego życie jest zarazem sporym kawałkiem historii amerykańskiej kinematografii. Jego nazwisko nieodłącznie kojarzy się z nazwiskiem innej gwiazdy kina amerykańskiego tzn. Humphreyem Bogartem. Takie filmy jak Sokół Maltański czy Skarb Sierra Madre stanowią dzisiaj klasykę amerykańskiej kinematografii....
Uwielbiam za niezwykłą zdolność kreacji postaci. W jego filmach człowiek musi się zmierzyć z własnymi "demonami" i przegrywa tę walkę. Relacje między ludźmi są jakby na drugim planie (czy ktokolwiek uwierzy np. że detektyw Sam da się ponieść uczuciom?:>>). Jego bohaterów niszczy nienawiść, chciwość, pycha. Chyba za to...
więcejJakim cudem on zagrał w filmach takich jak "Słodka Zemsta" (2001) i "The Other Side of the Wind" (2015) skoro zmarł w 1987?