Tylko te seriale do mnie przemawiają... Czy są jeszcze jakieś seriale, które mogą równie dobrze wciągnąć?
Moim zdaniem jeszcze wciągające są: Breaking Bad, Prison Break i Zagubieni :)
Oczywiście to moja opinia :)
dokładnie polecam skazanego na śmierć wszystkie sezony
chociaż 1 jest chyba najlepszy ale też warto obejrzeć pozostałe
to widze mamy taki sam gust. dodalbym do tego: banshee, dexter, breaking bed, better call saul, entourage, prison break,dragon ball z i teraz wyszlo dragon ball super ;)
Polecam spróbować Peaky Blinders, Da Vinci Demons, Salem. Z oddalonych klimatycznie wciągające są też Orphan Black, serie American Horror Story czy Shameless chociażby.
A no i powiedzieć muszę , że " Krew i Piach" eposowe wręcz, a już " Zemsta" taka bardziej zwyczajna. Szkoda, że inny aktor też gra - nie czuję duchowej więzi z pierwszym sezonem.
Średniowiecze/starożytność/fantasy:
GOT= Rzym > Robin of Sherwood > Vikings > Spartacus
Rzym robiła ta sama stacja HBO co GOT więc GOT jest bliźniaczo podobny do Rzymu, który był szybciej.
Spartacus czy Skazany na śmierć to takie typowe średniaki serialowe nastawione tylko
na płytkie zwroty akcji, mające dość słaby scenariusz, przeciętne dialogami i nijakie aktorstwo.
Najlepsze seriale jakie jakie widziałem to
Breaking Bad, The wire, Sopranos, Twin Peaks, The Shield, X-files, Dexter, Detektyw, Fargo,
oz, Sześć stóp pod ziemią, Robin of Sherwood, Rzym, Gra o tron, Utopia, House of cards,
Czarne lustro, Deadwood, Lost, Vikings.
Najlepszy klimat mają Robin of Sherwood oraz Twin Peaks.
Robin of Sherwood - najlepszy serial o średniowieczu, Vikings chyba jednak gorszy, nie ma tego klimatu.
Twin peaks - wymieszanie gatunków, niesamowity klimat i humor. Najlepszy serial lat 90'.
Najwyżej cenionymi serialami przez krytyków są Twin Peaks, Sopranos, Sześć stóp pod ziemią, The wire, Breaking Bad.
Moim zdaniem najlepszym serialem jaki kiedykolwiek zrobiła tv to The wire mimo mej wielkiej sympatii do Twin Peaks.
Poniżej oceny na imdb tych seriali i wnioski wyciągnij sam. Starsze seriale mają zaniżone oceny nieco,
bo jeszcze kilka lat temu miały wyższe.
Robin of Sherwood 1984-1986 imdb 8,5
Twin Peaks 1990-1991 imdb 8,9 (przez lata miało 9-3-9.4, głównie spadło za sprawą Detektywa)
X-files 1993-2002 imdb 8.7 (jeszcze niedawno 8,9-9,0)
Oz 1997-2003 imdb 8,9
Sopranos 1999-2007 imdb 9,2 (jeszcze niedawno 9.3)
Sześć stóp pod ziemią 2001-2005 imdb 8,8 (jakiś czas temu 8,9
The wire 2002-2008 imdb 9.3 (niedawno 9,4, kiedyś nawet 9,7)
The shield 2002-2008 imdb 8,8
Deadwood 2004-2006 imdb 8,9
Lost 2004-2010 imdb 8,5 (kiedyś 8,7)
Rzym 2005-2007 imdb 8,9 (jeszcze 3 lata temu było 9,2)
Skazany na śmierć 2005-2009 imdb 8,5
Dexter 2006-2013 imdb 8,9 (kiedyś 9,1)
Breaking Bad 2008-2013 imdb 9,5 (jeszcze rok temu 9,6)
Spartacus 2010-2013 imdb 8,6
Sherlock 2010-2016 imdb 9,3
Gra o tron 2011-2018 imdb 9,5
Czarne lustro 2011-2016 imdb 8,8
House of cards 2013-2016 imdb 9,0
Utopia 2013-2014 imdb 8,5 (jeszcze pół rok temu 8,6)
Wikingowie 2013-2016 imdb 8,6
Detektyw 2014-2015 imdb 9,2
Fargo 2014-2015 imdb 9,0
polecam serial Reign tez ze starych czasow historyczny,a z terazniejszego swiata to oczywiscie Breaking bad
Ja tez najbardziej lubię takie klimaty w filmach i serialach więc z seriali polecam Dynastię Tudorów.
Shannara Chronicles
Flash
Sleepy Hollow
Heroes
Vampire Diaries
Originals
Ripper Street
Walking Dead
Penny Dreadful
Hannibal
Daredevil
:)
THE LOST-zagubieni!
najlepszy serial lepszy juz nie powstanie raczej a spartakus też mi sie bardzo podobał wszystkie 4 sezony mnie wciągły jednak THE LOST No 1!
Mnie się jeszcze podobały seriale - "Kompania braci ", "Rzym", "Czarna lista" i "Rodzina Borgiów" a ze starszych "Jak zdobywano dziki zachód" i "Ostatnie dni Pompejów".